26 Mayıs 2010 Çarşamba

ÇİLEKLİ MUZLU PETİFÜR VE TARTOLET ye55#




Bu tarifimi de ye 55# bahar şenliğine sevgili Özlem'e göndermek istiyorum. Etkinlikte kolay gelsin arkadaşım... Çileği çok severim tabi muzu da. Bahar şenliği çileksiz olmaz dedim. Başladım kolları sıvamaya kendim mutfakta buldum.


Malzemeler:

Tart için:
2 su bardağı un
125 gr margarin
1 çay bardağı pudra şekeri
1/2 çay bardağı nişasta
1 avuç kırılmış fındık
1 adet yumurta akı
1 paket vanilya

Kreması için:

2,5 Su Bardağı (500 ml) Süt
2 Çay Bardağı Toz Şeker
1 Çay Bardağı Un
2 Tatlı Kaşığı Nişasta
1 Paket Vanilya

Üzeri için:
2 adet muz
7-8 adet çilek
Tart jölesi


Yapılışı:

Hamur için gerekli malzemeler karıştrılarak kulak memesi kıvamında hamur elde edilir.Yarım saat dinlendirilir. Yağlanmış tart ve petifür kalıplarına kenarlarınıda kapatacak şekilde ortası çukurlaştırılarak resimdeki gibi yerleştirilir.180 derecede yarım saat pişirilir.


Hamurumuz pişerken kremamızda hazırlanır. Vanilya hariç tüm malzemeleri karıştırın ve orta ateşte sürekli karıştırarak pişirin. Kaynamaya başlayınca altını kapatın ve vanilyayı ekleyin. Sürekli karıştırarak yada mikser ile çırparak soğutun.
Pişen tartlarımız ve muhallebimiz soğuduktan sonra muhallebileri tartlara paylaştıralım. Üzerini meyvelerimizle süsleyelim.


Tarifine göre hazırladığımız tart jölemizi meyvelerin üzerine bir kaşık yardımıyla dökelim. Petifürlerimiz ve tartlarımız hazır.

Afiyet Olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder