20 Mayıs 2009 Çarşamba

VİŞNELİ TENCERE KEKİ


Tencere keki tarifi artık bütün sitelerde var. Sanırım ben tarifi http://meleğinmarifetleri.blogspot.com dan almıştım. Tek farkı ben vişne taneleri ekledim. Gerçekten süper bir kekti. Tarifi aynen kopyalıyorum.
Malzemeler:
1 yumurta
1 çay bardağı süt
1'5 çay bardağı şeker
2 çay bardağı un
2 yemek kaşığı kakao
1 poşet vanilya
1 kabartma tozu
Yapılışı:
Bütün malzeme çırpılır, 6 tane nescafe fincanı yağlanır ve hamuru onlara paylaştırılır.Fincanların sığacağı büyüklükte bir tencereye fincanlar dizilir ve tencerenin içine fincanların yarısından biraz az ılık su doldur.Tencerenin kapağına ben mutfak bezi koyup kapattım buhar keklerin üzerine damlamasın diyeTencerenin kapağı kapatılır ve yüksek ateşe koyulur.Kaynama noktasına kadar beklenir ve ateş kısılır.Kapağını hiç açmadan 20 dakika pişirilir ve ateşi kapatım kapağı hiç açmadan 15 dakika beklenir.Artık fincanlardan çıkarıp ılık olarak servis edilebilir. AFİYET OLSUN...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder